onsdag 20. juli 2016

barnebukett / pappabukett

Det er noe med disse barnebukettene barna tar med seg inn. Litt korte i stilken, usystematiserte, fargerike, uhøytidelige...

I dag må jeg mimre litt fra tidligere i sommer. Eller i vår, da hestehoven frimodig kom opp av bakken for å søke lys gjennom asfalt og kratt. Thomas og Lille var ute i hagen og samlet med seg det de fant i og rundt hagen her i leiehuset til en liten og fargerik bukett. Til meg. 

Hestehov, snøklokker, primula, scilla, vårpengeurt...

Det ble en skjønn liten barne/pappabukett ;O) dette. Akkurat slik den skal være. Sprikende i alle retninger, men vakker! Jeg er så glad for disse bildene av de forskjellige blomsterbukettene som blir laget gjennom sommeren. Sesongen er så kort, og det er så godt for øyet å se alle fargene og fasongene sammen. På denne måten har jeg mer glede av dem. Og siden vi er godt inne i juli måned nå ---- og mange av blomstene faktisk er på hell ---- kjenner det er litt vemodig å skrive det, derfor stopper jeg litt opp her, tenkte jeg det kunne være hyggelig med et lite tilbakeblikk da sommeren var ung og ny. Ikke lenge siden med andre ord. Tiden går fort, og nå må vi bare holde fast i og nyte de varme sommerdagene som ligger foran oss. Samle gode opplevelser, feks. plukke noen buketter av det som er igjen, slik at vi kan leve på det når kulde og vinter igjen setter inn. 

Ønsker dere alle en fargerik, uhøytidelig og vakker dag!

  # landlig # livslyst # interiør # levlandlig # landliglivsstil # nostalgi # tradisjon # gammelt # livsandvikjakobsen # kofter # denstorekoftejakten # kofteboken # kofteboken2 # tradisjon # livsstil # restaurering # tømmerbygning # trehus # blomster # sommereng #bygningsvern # 

2 kommentarer:

  1. This made me smile... and reminded me that, even though I don't have much longer for my summer break that I should enjoy every day left and not weep too much that it is fleeting! <3

    SvarSlett
  2. For noen nydelige farger! :-)

    SvarSlett